دعا برای رفع غم و اندوه

برای اطلاع از دعا برای رفع غم و اندوه این مطلب را دنبال کنید. دعا و نیایش از بهترین شیوه های ارتباط روح انسان با خداوند متعال است.
فهرست تعبیر خواب ها بر اساس موضوع

اگر قصد دارید خوابتون کامل تعبیر شود میتوانید از چت خصوصی استفاده کنید یا در بخش نظرات همین قسمت خوابتون را بفرمایید.

برای اطلاع از دعا برای رفع غم و اندوه این مطلب را دنبال کنید.

دعا و نیایش از بهترین شیوه های ارتباط روح انسان با خداوند متعال است.

در اسلام، دعا کردن به درگاه پروردگار بسیار سفارش شده است. دعاها و اذکار زیادی در مورد مسائل مختلف در روایات و احادیث آورده شده است.

دستورالعمل امام رضا برای رفع غم و اندوه

هر که غم و اندوهی دارد، دو رکعت نماز بجا آورد. و در هر رکعت یک بار سوره حمد و 13 بار سوره قدر را بخواند. و هنگامی که از نماز فارغ شد، به سجده برود و بگوید:

(اللهم یا فارج الهم و کاشف الغم، و مجیب دعوة المضطرین، و رحمان الدنیا، و رحیم الاخرة، صل علی محمد و آل محمد، و ارحمنی رحمة تُطفِیءُ بها عنی غضبک و سخطک، و تغنینی بها عمن سِواک)

خداوندا ای گشاینده و زداینده (ابرهای) حزن و اندوه، و ای برطرف کننده غم و اجابت‌کننده دعای انسان‌ های مضطر و بیچاره و ای بخشاینده در دنیا، و بسیار مهربان در آخرت، بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست، و بر من رحم کن، رحمتی که به وسیله آن خشم و نارضایتی‌ ات نسبت به من را خاموش سازی. و مرا از غیر خودت بی‌نیاز کنی.

سپس گونه راست خود را به زمین چسبانده و بگوید:

(یامذل کل جبار عنید،و یا معزکل ذلیل، قد وحقّک بلغ المجهود منی فی امر “کذا”، ففرج عنی)

ای ذلیل‌کننده هر متکبر سرکش. و ای عزیزکننده هر خوار و ذلیلی، قسم به حق خودت که حقیقتاً درباره “فلان کار” سختی و مشقّتم به نهایت شدت رسیده (کارد به استخوانم رسیده)، پس گشایشت را نصیبم فرما.

سپس گونه چپ خویش را به زمین چسبانده، و مانند همان عبارت را بگوید. آنگاه پیشانی را به زمین بچسباند و مانند آن عبارت را بگوید، که در این صورت خداوند سبحان غم و اندوه او را بزداید و حاجتش را برآورد.

تعبیر خواب خود را بصورت آنلاین در تعبیرک، تعبیر کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از

0 خواب های شما
Inline Feedbacks
همه خواب ها