نماز برای براورده شدن حاجات

نماز برای براورده شدن حاجات
فهرست تعبیر خواب ها بر اساس موضوع

اگر قصد دارید خوابتون کامل تعبیر شود میتوانید از چت خصوصی استفاده کنید یا در بخش نظرات همین قسمت خوابتون را بفرمایید.

دراین مطلب نماز برای براورده شدن حاجات قرار داده شده است.

همه ما در زندگی خود آرزو و حاجات برآورده نشده داریم، که در صدد رسیدن به آنها هستیم. امامان و معصومین (ع) برای حاجت روایی نماز های زیادی معرفی کرده اند. که در ادامه به گوشه ایی از آنان میپردازیم.

همچنین می توانید تعبیر خواب آنلاین خود را در سایت ما مشاهده کنید.

هر کس غم و درد و ناراحتی داشته باشد، یا از کسی بترسد، یا مشکلی داشته باشد، این نماز را بخواند و قدرت خداوند تعالی را مشاهده نماید. و در این مورد شک نداشته باشد. البته اگر شب جمعه انجام دهد بهتر است. و طریقه عمل به شرح زیر میباشد:

**ابتدا غسل حاجت کند و لباس پاک بپوشد. و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) بخواند.
در رکعت اول بعد از خواندن سوره حمد 100 بار بگوید، اُفَـوِّضُ اَمْـری اِلَی الله اِنَّ اللهَ بَـصیـرٌ بِـالْـعِـبادِ.
در رکعت دوم بعد از خواندن سوره حمد 100 بار بگوید، نَصْـرٌمِنَ اللهِ وَ فَـتْـحٌ قَـریبْ.

نماز را تمام کند و بلافاصله دو رکعت بعدی را شروع کند. و در رکعت اول از نماز دوم بعد از خواندن سوره حمد 100 بار بگوید، اَلا اِلَی اللهِ تَصیرُ الْاُموُر ودر رکعت.
آخر بعد از خواندن سوره حمد 100 بار بگوید، اِنّـا فَتَحْنا لَـکَ فَتـْحـاً مُـبینا.
و سپس سلام نماز را که گفت 100 مرتبه بگوید، غُـفْرانَـکَ رَبَّـنا وَ اِلَـیْکَ الْـمَصیرٌ.

پس سر به سجده بگذارد و دست بردارد و 100 بار بگوید اَسْتَغْـفِرُاللهَ وَ اَتوُ بُ اِلَـیْـه.

انشاءالله حاجتش روا میشود. مرحومه علامه نهاوندی فرموده است؛ این نماز در رساندن انسان به مطلوب خود، به تجربه ثابت شده است.**

نمازحاجت (توصیه پیامبر)

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به علی علیه السلام و دخترش فاطمه علیهاالسلام گفت:

دوست دارم به شما دو نفر چیزی را بیاموزم که خداوند آن را بر من تعلیم فرموده، پس بر شماست که به آن مداومت داشته محافظت کنید. پس آن دو عرضه داشتند؛ ای رسول خدا چنین خواهد بود، پس آن را به ما بیاموز.رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

**هر کدام از شما دو رکعت نماز می خوانید. و در هر رکعت آن یک بار سوره حمد و سه بار آیه الکرسی و سه بار توحید و سه بار آیات آخر سوره حشر را از آیه (لو انزلنا هذا القرءان علی جبل) میخوانید.

سپس بعد از نشستن تشهد و سلام می گویید. و ثنای خداوند و صلوات بر پیامبر او را به جای می آورید. و سپس برای مؤمنین دعا می کنید و در پایان این دعا را می خوانید: ( اللهم انی اسئلک بحق کل اسم هو لک یحق علیک فیه اجابه الدعاء اذا دعیت به، و اسئلک بحق کل ذی حق علیک، و اسئلک بحقک علی جمیع ما هو دونک ان تفعل بی کذا و کذا)
خدایا، به حق هر اسمی که تعلق به تو دارد، و آنگاه که بدان اسم خوانده شوی اجابت دعا بر تو زیبنده و شایسته می گردد، و به حق هر کسی که حقی بر تو دارد،و نیز به تمام حقی که تو بر بندگان خویش داری تمنا دارم که حاجت ها و نیازهای مرا برآورده سازی.**

نمازحاجت از پیامبر

**هر کس پیش از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند، در رکعت اول بعد از حمد7 مرتبه سوره کافرون. و در رکعت دوم بعد از حمد 7 مرتبه سوره توحید را. و چون نماز را سلام بدهد 10 مرتبه بگوید:

سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدلِلّهِ وَلا اِلاّ اللّهُ وَ‌اللّهُ اَکْبَرُ وَ لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِیَّ الْعَظیمِ.
و سپس 10 مرتبه صلوات بفرستد. و 10 مرتبه بگوید: یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ أغِثنی و بعد حاجات خود را بخواهد.**

نماز حاجتی که خیلی مجرب است

**اگر کسی را مشکلی پیش آید یا روزی بر او سخت باشد، دو رکعت نماز به جای آورد.
در رکعت اول بعد از حمد، سوره اخلاص و آیات ۱ تا ۳ سوره فتح (انا فتحنا …….. تا نصرا عزیزا) بخواند.
در رکعت دوم بعد از حمد، سوره اخلاص و انشراح را بخواند. و نیز تتمه سوره فتح را تا آخر سوره خوانده و نماز را تمام کند. برای او درهای روزی باز خواهد شد انشاء ا…تعالی.**

نمازحاجت هدیه به حضرت زهرا

**دو رکعت نماز هدیه به حضرت زهرا و در قنوت آن:

اللهُمَّ بفاطِمَة واَبیها وبفاطِمَة وبَعلِها وبفاطِمَة وبَنَیها وبفاطِمَة والسِّرِّالمُستَودَع عَلیها اِقض حاجَتی وصَلی ا…عَلی مُحَمَّدٍ وآل مُحَمَّدٍ.
(محال است حاجت روا نشود)**

نمازحاجت بسیارمجرب (بی نهایت مهم و مجرب)

فیض کاشانی فرموده است:

**اگر کسی حاجتی بسیار دشوار دارد، که دیگر برای او امید فرجی از هیچ جایی نباشد. در نیمه شب یا ثلث اخر شب،
(با طهارت) و اگر ثلث سوم جمعه باشد بهتر است. دو رکعت نماز حاجت بخواند (همچون نماز صبح). و بعد از فراغ از نماز، با نیت صحیح و اعتقاد صالح و توجه به وجود مقدس، خداوند مهربان و توجه به معانی این دعای حاوی اسماء اعظم 70 مرتبه بگوید:

یا اَبْصَرَ النّاظِرینْ یا اَسْرَعَ الْحاسِبینْ یا اَسْمَعَ السّامِعینْ یا اَکْرَمَ الْاَ کْرَمینْ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینْ یا اَحْکَمَ الْحاکِمینْ.
و بعد از فراغ از دعا دست سوی اسمان بردارد. و حاجت خویش را از حضرت دوست بخواهد. که قطعافرجی و گشایشی برای او می شود و به مقصود خویش می رسد. تجربه شده است هنگام خواندن این دعا به مفاهیم و معانی آن توجه کنید و حواستان باشد با چه کسی صحبت می کنید.**

نمازحاجت شب جمعه

محسن فیض کاشنی در الئالی المخزونه نقل می نماید:

**اگر کسی را حاجتی به درگاه خداوند باشد و مطلبی را از خداوند بخواهد، از حیث ثروت علم و عمل و غیر ذالک یا آنکه به بلایی گرفتار باشد، از قبیل فقر بدبختی هلاکت، ناخوشی جسمانی یا نا راحتی روحی، باید سه شب جمعه بعد از گذشتن دو ثلث از شب جمعه تقریباساعتی قبل از اذان صبح بیدار شود و وضوی کاملی بعمل اورد به نیت قربت وسپس دو رکعت نماز حاجت بخواند. به حمد وهر سوره ای که خواست وبعد از ان صد مرتبه صلوات بفرست وهزار ویک مرتبه بگوید:

(بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الله الرحمن الرحیم). وبعد از آن دوباره صد مرتبه صلوات بفرستد. ومطلب خودرا از خداوند بخواهد که انشا الله برآورده است. و اگر دفعه اول بر اورده نشد؛ شب جمعه دوم انجام دهد. و اگر نشد شب جمعه سوم انجام دهد. که انشاء الله تخلف ندارد.**

نماز حاجت ازامام سجاد

طریقه خواندن نماز حاجت:

**همانند نماز صبح، دو رکعت نماز به جا می آوری. سپس بر پیامبر اکرم (ص) صلوات فرست. و آخر سوره حشر و شش آیه اول سوره حدید و دو آیه 18 و 26 سوره آل عمران را بخوان.

به این مقاله امتیاز دهید

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از

3 خواب های شما
Inline Feedbacks
همه خواب ها